29 lapkričio, 2023

ACTIVECITEZENS.LT

Aktualios sporto ir sveikatos naujienos

Magnio trūkumo simptomatika

Magnio trūkumas

Sudėtingame maistinių medžiagų orkestre, kurio reikia mūsų organizmui optimaliai funkcionuoti, magnis užima pagrindinę vietą kaip mineralas, atliekantis daugybę gyvybiškai svarbių funkcijų. Tačiau, nepaisant jo svarbos, magnio trūkumas dažnai lieka nepastebėtas. Šiame straipsnyje apžvelgsime dažnai nepastebimus, bet labai svarbius magnio trūkumo simptomus, pagrįstus medicininiais faktais ir įrodymais.

Magnio veikimas

PrieÅ¡ pradėdami gilintis į simptomus, susipažinkime su nuostabiu mineralu – magniu. Å i esminė maistinė medžiaga dalyvauja daugiau kaip 300 biocheminių reakcijų organizme, vaidindama svarbų vaidmenį visose srityse – nuo raumenų ir nervų funkcijos iki energijos gamybos ir kaulų sveikatos. Magnis taip pat prisideda prie mÅ«sų DNR ir RNR stabilumo.

Daugiausia magnio yra kauluose, raumenyse ir minkštuosiuose audiniuose, tik apie 1 % jo yra kraujyje. Todėl įprastiniais kraujo tyrimais diagnozuoti jo trūkumą yra sudėtinga, nes jo kiekis kraujyje gali netiksliai atspindėti bendrą magnio kiekį organizme.

Simptomai, kai trūksta magnio

Dabar pasidomėkime, kokie požymiai rodo, kad jūsų organizmas gali norėti daugiau magnio:

Raumenų mėšlungis ir spazmai – vienas pirmųjų magnio trÅ«kumo požymių yra raumenų mėšlungis ir spazmai. Jie gali pasireikÅ¡ti bet kurioje kÅ«no vietoje, tačiau dažniausiai juos patiria kojos ir pėdos. Magnis yra bÅ«tinas raumenims atsipalaiduoti, o jo trÅ«kumas gali sukelti nevalingus susitraukimus.

Nuovargis ir silpnumas – magnis yra adenozintrifosfato (ATP) – pagrindinės organizmo energijos valiutos – gamybos kofaktorius. Kai magnio kiekis yra mažas, galite jaustis nepaaiÅ¡kinamai pavargę ir silpni, net jei pakankamai miegate ir maitinatės.

Nereguliarus Å¡irdies plakimas (aritmija) – magnis yra gyvybiÅ¡kai svarbus normaliam Å¡irdies ritmui palaikyti. Dėl jo trÅ«kumo gali sutrikti Å¡irdies ritmą reguliuojantys elektriniai impulsai, o tai gali sukelti aritmiją, Å¡irdies plakimą ar padidėjusią su Å¡irdimi susijusių problemų riziką.

Raumenų drebulys arba trÅ«kčiojimas – nevalingi raumenų trÅ«kčiojimai arba drebulys, dažnai pasireiÅ¡kiantys nedideliu vokų ar pirÅ¡tų virpėjimu, gali bÅ«ti magnio trÅ«kumo požymis. Å ie raumenų sutrikimai yra susiję su nervų ir raumenų funkcija.

Pykinimas ir vėmimas – virÅ¡kinimo trakto simptomai, tokie kaip pykinimas ir vėmimas, gali pasireikÅ¡ti esant dideliam magnio trÅ«kumui. Å ie simptomai gali dar labiau padidinti magnio netekimą, taip sukurdami užburtą ratą.

Asmenybės pokyčiai ir nuotaikos svyravimai – magnis svarbus smegenų veiklai ir nuotaikos reguliavimui. Magnio trÅ«kumas gali prisidėti prie tokių simptomų kaip nerimas, depresija, dirglumas ir asmenybės pokyčiai.

Nemiga – jei jums sunku užmigti arba užmigti, magnio trÅ«kumas gali bÅ«ti vienas iÅ¡ veiksnių. Magnis padeda atsipalaiduoti nervų sistemai ir skatina ramų miegą.

Hipertenzija (aukÅ¡tas kraujospÅ«dis) – kai kurie tyrimai rodo ryšį tarp magnio trÅ«kumo ir padidėjusio kraujospÅ«džio. Dėl mažo magnio kiekio gali susiaurėti kraujagyslės ir padidėti pasiprieÅ¡inimas, todėl padidėja hipertenzijos rizika.

Osteoporozė ir kaulų sveikatos problemos – magnis yra labai svarbus kaulų sveikatai, nes padeda pasisavinti kalcį ir mineralizuoti kaulus. Dėl jo trÅ«kumo gali susilpnėti kaulai ir padidėti osteoporozės rizika.

Vidurių užkietėjimas – magnis pasižymi lengvu vidurius laisvinančiu poveikiu ir padeda reguliuoti žarnyno judesius. TrÅ«kstant magnio, gali atsirasti vidurių užkietėjimas ir virÅ¡kinimo diskomfortas.

Dilgčiojimas arba tirpimas – trÅ«kstant magnio, gali atsirasti dilgčiojimo, tirpimo arba „dyglių ir adatų” pojūčiai galÅ«nėse. Taip yra dėl to, kad magnis dalyvauja nervų veikloje.

Hormonų pusiausvyros sutrikimai – kai kurie tyrimai rodo, kad magnio trÅ«kumas gali turėti įtakos hormonų pusiausvyros sutrikimams, ypač moterims, patiriančioms prieÅ¡menstruacinio sindromo (PMS) simptomus.

Magnio trūkumas 1

Magnio trūkumo šalinimas

Jei dėl šių simptomų įtariate magnio trūkumą, svarbu pasikonsultuoti su sveikatos priežiūros specialistu, kad jis tinkamai įvertintų ir nustatytų diagnozę. Jie gali atlikti tyrimus magnio kiekiui įvertinti ir rekomenduoti tinkamą gydymą ar papildų vartojimą.

Viena iÅ¡ pagrindinių magnio trÅ«kumo Å¡alinimo strategijų – didinti magnio suvartojimą su maistu. Magnio turtingi maisto produktai yra žalialapės daržovės (pvz., Å¡pinatai, lapiniai kopÅ«stai), rieÅ¡utai ir sėklos (pvz., migdolai, saulėgrąžų sėklos), neskaldyti grÅ«dai (pvz., rudieji ryžiai, kvinojos) ir ankÅ¡tinės daržovės (pvz., juodosios pupelės, lęšiai).

Kai kuriais atvejais sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai gali rekomenduoti vartoti magnio papildų, ypač jei nepakanka vien tik mitybos korekcijų arba jei trūkumą lemia tam tikra sveikatos būklė.

Magnis, kuris dažnai lieka kitų maistinių medžiagų Å¡ešėlyje, atlieka gyvybiÅ¡kai svarbų vaidmenį daugelyje organizmo funkcijų. Subtilių magnio trÅ«kumo simptomų atpažinimas yra pirmas žingsnis sprendžiant šį dažnai pasitaikantį mitybos disbalansą. Nuo raumenų mėšlungio ir nuovargio iki nereguliaraus Å¡irdies ritmo ir nuotaikų svyravimų – Å¡ie požymiai yra organizmo bÅ«das praneÅ¡ti, kad jam reikia daugiau magnio.

Atkreipę dėmesį į šiuos simptomus ir kreipdamiesi į sveikatos priežiūros specialistus dėl tinkamo įvertinimo ir rekomendacijų, galite pradėti kelionę magnio pusiausvyrai atkurti. Tinkamai elgdamiesi galite atskleisti visą šio nelemto mitybos herojaus potencialą ir nutiesti kelią į geresnę sveikatą ir savijautą.

***

Šiame straipsnyje pateikta informacija skirta tik švietimo tikslais ir nepakeičia profesionalaus gydytojo patarimo, diagnozės ar gydymo. Šio straipsnio autorius ir leidėjas neatsako už bet kokį neigiamą poveikį ar pasekmes, atsiradusias dėl šiame straipsnyje aptartų pasiūlymų, preparatų ar procedūrų naudojimo.