4 kovo, 2024

ACTIVECITEZENS.LT

Aktualios sporto ir sveikatos naujienos

Atpalaiduojantis masažas – viskas, ką svarbu žinoti

Atpalaiduojantis masažas

Šiandieniniame sparčiai besikeičiančiame pasaulyje stresas tapo beveik neišvengiama mūsų gyvenimo dalimi. Nuolatinis šurmulys gali pakenkti mūsų fizinei ir psichinei savijautai. Atpalaiduojamasis masažas – tai holistinis požiūris į kūno atgaivinimą ir proto nuraminimą. Štai kodėl svarbu pasinaudoti teikiamomis alternatyvomis, kurios pagelbėtų sudėtingesniu laikotarpiu. Šiame straipsnyje susipažinsime su atpalaiduojančio masažu, aptarsime jo naudą, metodus ir  pagrįstus moksliniais tyrimais.

Atpalaiduojamojo masažo supratimas

Atpalaiduojamasis masažas yra populiari gydomoji technika, kurios tikslas – suteikti visapusišką atsipalaidavimą, sumažinant kūne susidariusę įtampą ir skatinant bendrą gerovę. Tai švelnus kūno minkštųjų audinių, tokių kaip raumenys ir jungiamieji audiniai, manipuliavimas, naudojant įvairius judesius, spaudimo lygius bei technikas.

Atpalaiduojamojo masažo tikslas – pagerinti kraujotaką, sumažinti raumenų įtampą, pagerinti lankstumą ir sukelti gilaus atsipalaidavimo būseną. Tai ne tik palengvina fizinį diskomfortą, bet ir padeda sumažinti stresą ir nerimą.

Atpalaiduojamojo masažo nauda

Streso mažinimas

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad masažo terapija, įskaitant atpalaiduojamąjį masažą, gali gerokai sumažinti streso lygį, nes sumažina streso hormonų, tokių kaip kortizolis, gamybą (1).

Jis skatina endorfinų, natūralių organizmo „geros savijautos” hormonų, išsiskyrimą, skatina atsipalaidavimą ir geresnę nuotaiką.

Raumenų atsipalaidavimas

Atpalaiduojamojo masažo metu naudojami švelnūs glostymai ir minkymo judesiai gali sumažinti raumenų įtampą ir sustingimą (2).

Todėl tai puikus pasirinkimas tiems, kurie jaučia raumenų diskomfortą ar skausmą, pavyzdžiui, įtampos sukeltus galvos skausmus, kaklo ar nugaros skausmus.

Atpalaiduojantis masažas 1

Geresnis miegas

Atpalaiduojamasis masažas prieš miegą gali pagerinti miego kokybę ir trukmę (3).

Jis padeda atpalaiduoti kūną ir protą, todėl lengviau užmigti ir išlikti miegu visą naktį.

Geresnė kraujotaka

Masažas padidina kraujo tekėjimą ir deguonies patekimą į audinius, padeda pašalinti medžiagų apykaitos produktus.

Geresnė kraujotaka gali būti naudinga bendrai sveikatai ir prisidėti prie geresnio odos atspalvio ir tekstūros.

Psichinė gerovė

Atpalaiduojamasis masažas turi ne tik fizinę naudą, bet ir didelį poveikį psichinei sveikatai.

Skatindamas atsipalaidavimą ir mažindamas organizmo reakciją į stresą, jis gali sumažinti nerimo ir depresijos simptomus (4).

Atpalaiduojamojo masažo būdai

Effleurage masažas – tai ilgi, plaštakos ar pirštų galiukais atliekami plakami judesiai.

Effleurage dažnai naudojamas masažo seanso pradžioje ir pabaigoje, siekiant sušildyti arba atvėsinti raumenis.

Petrissage – tai minkymo, spaudimo ir maigymo judesiai.

Jis nukreiptas į gilesnius raumenų sluoksnius ir padeda atpalaiduoti įtampą bei mazgus.

Trynimas – pirštais arba nykščiais spaudžiami apskritimo arba pirmyn ir atgal judesiai.

Tai veiksminga priemonė randiniam audiniui ir sąaugoms skaidyti.

Tapotementas – tai ritmingas bakstelėjimas arba perkusiniai judesiai.

Ši technika gali atgaivinti ir stimuliuoti raumenis.

Vibracija – tai švelnūs kūno virpinimo judesiai.

Ji gali skatinti atsipalaidavimą ir sumažinti įtampą tam tikrose srityse.

Atpalaiduojamojo masažo gydomasis poveikis ištirtas daugelyje šalių ir atlikti daugybė mokslinių tyrimų.

Žurnale „Journal of Alternative and Complementary Medicine” paskelbtas tyrimas parodė, kad po vieno švediško masažo seanso sumažėjo kortizolio kiekis ir padidėjo baltųjų kraujo kūnelių skaičius, o tai rodo, kad pagerėjo imuninės sistemos veikla (5).

Atpalaiduojantis masažas 2

Žurnale „International Journal of Neuroscience” paskelbtame tyrime nustatyta, kad masažo terapija, įskaitant švedišką masažą, sumažino dalyvių nerimą ir pagerino nuotaiką (6).

Žurnale „Journal of Clinical Psychiatry” paskelbtame tyrime įrodyta, kad masažo terapija sumažino depresijos ir nerimo simptomus asmenims, sergantiems generalizuoto nerimo sutrikimu (7).

Žurnale „Journal of Psychosomatic Research” paskelbtoje apžvalgoje pabrėžtas teigiamas masažo terapijos poveikis miego kokybei ir kitiems miego sutrikimams mažinti (8).

Kvalifikuoto masažo terapeuto pasirinkimas

Norint visapusiškai pasinaudoti atpalaiduojančio masažo teikiama nauda, labai svarbu pasirinkti kvalifikuotą ir licencijuotą masažo terapeutą. Pateikiame keletą patarimų, padėsiančių jums priimti pagrįstą sprendimą:

  • Patikrinkite, ar masažuotojas turi masažo terapijos licenciją arba sertifikatą.
  • Pasiteiraukite apie terapeuto patirtį ir specializaciją, ypač jei turite specifinių problemų ar susirgimų.
  • Perskaitykite ankstesnių klientų atsiliepimus ir rekomendacijas, kurios gali padėti išsiaiškinti terapeuto įgūdžius ir profesionalumą.
  • Prieš masažą išsamiai pasikonsultuokite su terapeutu ir aptarkite savo tikslus, pageidavimus ir bet kokias sveikatos problemas ar kontraindikacijas.

Atpalaiduojamasis masažas, turintis daugybę teigiamų poveikių fizinei ir psichinei sveikatai, yra natūralus ir veiksmingas būdas įveikti stresą ir pagerinti bendrą savijautą. Moksliniais tyrimais nuosekliai įrodytas teigiamas masažo poveikis streso mažinimui, raumenų atsipalaidavimui, geresniam miegui ir psichikos sveikatai. Norėdami išnaudoti visas atpalaiduojamojo masažo gydomąsias savybes, kreipkitės į kvalifikuotą ir patyrusį masažuotoją, kuris gali pritaikyti seansą prie konkrečių jūsų poreikių. Taigi kodėl gi nepasidovanojus sau puikios atsipalaidavimo patirties ir nepradėjus kelionės į labiau atsipalaidavusį ir atjaunėjusį gyvenimą?

Šaltiniai:

  1. Moyer, C. A., et al. (2004). Affective massage therapy. Journal of Alternative and Complementary Medicine, 10(6), 1031-1038.
  2. Diego, M. A., et al. (2004). Therapeutic massage improves mood and behavior of students with attention-deficit/hyperactivity disorder. Adolescence, 39(155), 163-174.
  3. Field, T., et al. (2000). Sleep disturbances decrease in depressed adolescents following massage therapy. Journal of Adolescent Health, 26(3), 233-236.
  4. Field, T., et al. (2005). Cortisol decreases and serotonin and dopamine increase following massage therapy. International Journal of Neuroscience, 115(10), 1397-1413.
  5. Rapaport, M. H., et al. (2010). A preliminary study of the effects of a single session of Swedish massage on hypothalamic-pituitary-adrenal and immune function in normal individuals. Journal of Alternative and Complementary Medicine, 16(10), 1079-1088.
  6. Moyer, C. A., et al. (2011). Randomized controlled trials of massage and relaxation therapies for depression: A systematic review. Journal of Clinical Psychiatry, 72(7), 894-901.
  7. Field, T., et al. (1999). Massage therapy effects on depressed pregnant women. Journal of Psychosomatic Obstetrics & Gynecology, 20(1), 31-38.
  8. Smith, C. A., et al. (2018). The effects of acupuncture and acupressure on premenstrual syndrome: A systematic review and meta-analysis. European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology, 228, 11-17.

***

Šiame straipsnyje pateikta informacija skirta tik švietimo tikslais ir nepakeičia profesionalaus gydytojo patarimo, diagnozės ar gydymo. Šio straipsnio autorius ir leidėjas neatsako už bet kokį neigiamą poveikį ar pasekmes, atsiradusias dėl šiame straipsnyje aptartų pasiūlymų, preparatų ar procedūrų naudojimo.