29 lapkričio, 2023

ACTIVECITEZENS.LT

Aktualios sporto ir sveikatos naujienos

Magnis ir jo nauda organizmui

Magnis

Magnis yra cheminis elementas. Tarp svarbiausių mineralų magnis yra tikras herojus. Jis tyliai ir veiksmingai atlieka daugybę gyvybiÅ¡kai svarbių funkcijų žmogaus organizme, nors dažnai apie jį nė nenutuokiama.  Tai mineralas, kuris bÅ«tinas įvairiems žmogaus fiziologiniams procesams organizme palaikyti ir dalyvauti daugelyje biocheminių reakcijų veikime. Magnis yra aÅ¡tuntas pagal paplitimą elementas Žemės plutoje ir yra plačiai paplitęs gamtoje – tiek Žemės plutoje, tiek gyvuosiuose organizmuose. Å iame straipsnyje plačiau aptarsime, kokią naudą sveikatai teikia Å¡is elementas, pagrįstą moksliniais tyrimais ir faktais.

Nuostabusis mineralas – Magnis

Magnis yra esminis mineralas, atliekantis pagrindinį vaidmenį daugelyje organizmo biocheminių procesų. Jis dalyvauja daugiau kaip 300 fermentinių reakcijų, todėl yra bÅ«tinas daugeliui organizmo funkcijų. Nuo energijos gamybos iki raumenų susitraukimo ir atsipalaidavimo – magnis yra pagrindinis veikėjas.

Viena iš pagrindinių magnio funkcijų yra jo vaidmuo energijos apykaitoje. Jis yra adenozintrifosfato (ATP), pagrindinio organizmo energijos šaltinio, gamybos kofaktorius. Be pakankamo magnio kiekio mūsų ląstelės sunkiai gamintų kasdienei veiklai reikalingą energiją.

Magnis taip pat labai svarbus raumenų ir nervų funkcijai palaikyti. Jis padeda raumenims susitraukti ir atsipalaiduoti, įskaitant širdies raumenį, kuris būtinas sveikam širdies ritmui palaikyti. Be to, magnis dalyvauja reguliuojant kraujospūdį ir cukraus kiekį kraujyje.

Magnio nauda

Å irdies sveikata – magnis įvairiais bÅ«dais susijęs su Å¡irdies sveikata. Jis padeda atpalaiduoti kraujagysles, mažina kraujospÅ«dį ir gerina kraujotaką. Tyrimai parodė, kad pakankamas magnio vartojimas gali sumažinti Å¡irdies ligų ir insulto riziką.

Kaulų sveikata – magnis yra labai svarbus kaulų sveikatai. Jis veikia kartu su kalciu ir vitaminu D, kad bÅ«tų formuojami ir palaikomi stiprÅ«s kaulai. Nepakankamas magnio vartojimas gali lemti kaulų nykimą ir didesnę osteoporozės riziką.

Raumenų funkcionalumas – kaip minėta anksčiau, magnis bÅ«tinas raumenims susitraukti ir atsipalaiduoti. Jis gali padėti sumažinti raumenų spazmus ir spazmus, todėl ypač vertingas sportininkams ir asmenims, linkusiems į raumenų diskomfortą.

Nervų sistemos palaikymas – magnis ramina nervų sistemą, todėl naudingas stresui valdyti ir geresniam miegui skatinti. Jis taip pat gali bÅ«ti svarbus mažinant migrenos dažnumą ir stiprumą.

Cukraus kiekio kraujyje reguliavimas – kai kurie tyrimai rodo, kad magnis gali pagerinti jautrumą insulinui ir padėti reguliuoti cukraus kiekį kraujyje. Dėl to jis gali bÅ«ti vertingas 2 tipo cukrinio diabeto profilaktikai ar valdymui.

Nuotaika ir psichikos sveikata – magnis gali turėti teigiamą poveikį nuotaikai ir psichikos sveikatai. Jis dalyvauja neurotransmiterių gamyboje ir gali padėti sumažinti kai kurių asmenų depresijos ir nerimo simptomus.

Magnis 1

Moksliniai įrodymai ir tyrimai

Magnio nauda organizmui nėra tik prielaida, ji pagrįsta moksliniais tyrimais. Daugybė tyrimų ir klinikinių bandymų atskleidė magnio reikšmę įvairiems sveikatos aspektams.

Pavyzdžiui, 2013 m. žurnale „Circulation” paskelbtame tyrime nustatyta, kad didesnis magnio suvartojimas susijęs su mažesne insulto rizika moterims. Kitas 2016 m. žurnale „Diabetes Care” paskelbtas tyrimas parodė, kad magnio papildai pagerino asmenų, sergančių prediabetu, jautrumą insulinui.

Be to, tyrimais pabrėžtas magnio vaidmuo kaulų sveikatai. 2013 m. žurnale „Nutrients” paskelbtoje apžvalgoje pabrėžiama magnio svarba kaulų apykaitai ir osteoporozės prevencijai.

Magnio ir širdies sveikatos ryšys

Viena iš sričių, kurioje magnis ypač ryškiai atsiskleidžia, yra jo ryšys su širdies sveikata. Moksliniais tyrimais nuolat įrodinėjama magnio nauda širdies ir kraujagyslių sistemai.

2016 m. žurnale „Hypertension” paskelbtoje metaanalizėje padaryta iÅ¡vada, kad vartojant magnio papildus gali Å¡iek tiek sumažėti kraujospÅ«dis, ypač asmenims, sergantiems hipertenzija. AukÅ¡tas kraujospÅ«dis yra pagrindinis Å¡irdies ligų rizikos veiksnys, o magnio gebėjimas mažinti kraujospÅ«dį daro jį vertinga Å¡irdies ligų prevencijos priemone.

Be to, magnis padeda palaikyti endotelio – vidinio kraujagyslių dangalo – sveikatą. Sveikas endotelis yra bÅ«tinas tinkamai kraujagyslių funkcijai, o magnio vaidmuo Å¡iame procese prisideda prie Å¡irdies ir kraujagyslių gerovės.

Magnis ypatingai svarbus asmenis kurie dirba protinį darbą, patiriantys daug streso, sergantys II tipo diabetu, intensyviai sportuojantiems.

Magnis – tinkamas balansas

Nors magnis teikia daug naudos organizmui, labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą. Per didelis magnio kiekis maisto papilduose gali sukelti viduriavimą ir kitas virškinamojo trakto problemas. Kita vertus, magnio trūkumas gali turėti toli siekiančių pasekmių sveikatai.

Rekomenduojama magnio norma (RPN) priklauso nuo amžiaus ir lyties, tačiau paprastai suaugusiesiems ji yra nuo 300 iki 420 miligramų per dieną. Kad gautumėte pakankamai magnio, į savo mitybą įtraukite daug magnio turinčių maisto produktų, pavyzdžiui, žalių lapinių daržovių, riešutų, sėklų, neskaldytų grūdų ir pupelių.

Simptomai, jeigu jums trūksta magnio:

  • Nuovargis
  • Miego problemos
  • Mėšlungis
  • Sunkus PMS laikotarpis
  • Raumenų skausmai

Kokią naudą magnis suteikia mūsų odai?

Magnis gali būti naudingas odai, kai jis vartojamas lokaliai arba kai organizmas pakankamai aprūpinamas šiuo svarbiu mineralu. Štai keletas būdų, kaip magnis gali teigiamai paveikti odos sveikatą:

Drėkinimas – Magnis atlieka svarbų vaidmenį odos drėkinime, nes padeda palaikyti natÅ«ralų odos drėgmės barjerą. Å is barjeras apsaugo odą nuo per didelio vandens netekimo, todėl ji iÅ¡lieka drėgna ir nesausėja.

PrieÅ¡uždegiminis poveikis – Magnis pasižymi prieÅ¡uždegiminėmis savybėmis, kurios gali padėti nuraminti sudirgusią ar uždegiminę odą. Jis gali bÅ«ti naudingas sergant tokiomis ligomis kaip aknė, egzema ar psoriazė, kai uždegimas yra vienas iÅ¡ pagrindinių veiksnių.

Žaizdų gijimas – Magnis dalyvauja kolageno – baltymo, kuris yra bÅ«tinas žaizdų gijimui ir audinių atstatymui – gamyboje. VietiÅ¡kai vartojamas magnis gali padėti organizmui natÅ«raliai gyti.

Odos barjero funkcija – Magnis padeda palaikyti odos barjerinės funkcijos vientisumą. Sveikas odos barjeras labai svarbus apsaugai nuo aplinkos terÅ¡alų, alergenų ir mikroorganizmų, kurie gali sukelti odos problemų.

Aknės valdymas – kai kurie tyrimai rodo, kad magnis gali turėti įtakos aknės gydymui. Jis gali padėti sumažinti uždegimą, susijusį su aknės pažeidimais, ir reguliuoti sebumo (riebalų) gamybą, todėl gali užkirsti kelią porų užsikimÅ¡imui.

Kovai su senėjimu – Magnio antioksidacinės savybės gali padėti apsaugoti odą nuo oksidacinio streso ir laisvųjų radikalų daromos žalos, kuri lemia prieÅ¡laikinį senėjimą. Tai gali padėti sumažinti smulkių linijų ir raukÅ¡lių atsiradimą.

Atsipalaidavimas – magnio raminamasis poveikis nervų sistemai gali bÅ«ti netiesiogiai naudingas odai, nes mažina su stresu susijusias odos problemas. Didelis streso lygis gali sustiprinti tokias odos ligas kaip aknė, egzema ir psoriazė.

Norėdami pajusti galimą magnio naudą odai, galite apsvarstyti galimybę naudoti daug magnio turinčias odos priežiūros priemones, pavyzdžiui, kremus, losjonus ar aliejus, kurių sudėtyje yra magnio. Šie produktai gali padėti pamaitinti ir nuraminti odą, kai naudojami lokaliai.

Be to, prie bendros odos sveikatos gali prisidėti ir tinkamas magnio vartojimas su subalansuota mityba. Maisto produktai, kuriuose gausu magnio, pavyzdžiui, lapiniai žalumynai, riešutai, sėklos ir neskaldyti grūdai, gali padėti užtikrinti, kad jūsų organizmas turėtų reikiamų išteklių sveikai odos funkcijai palaikyti.

Apibendrinant galima teigti, kad magnis yra labai svarbus mineralas, kuris atlieka svarbų vaidmenį mÅ«sų bendrai sveikatai ir gerovei. Magnio nauda yra plati ir didelė – nuo Å¡irdies sveikatos ir kaulų stiprumo iki raumenų funkcijos palaikymo ir nervų sistemos ramybės.

Kadangi moksliniais tyrimais toliau atskleidžiama daugybė organizmui naudingų magnio poveikio būdų, tampa vis akivaizdžiau, kad šis negirdėtas didvyris nusipelno mūsų dėmesio ir įvertinimo. Pakankamas magnio kiekis, gaunamas iš subalansuotos mitybos, yra paprastas, bet galingas žingsnis sveikesnio ir energingesnio gyvenimo link. Taigi nenuvertinkime magnio galios ir pasirūpinkime, kad jis užimtų pelnytą vietą siekiant optimalios sveikatos.

***

Šiame straipsnyje pateikta informacija skirta tik švietimo tikslais ir nepakeičia profesionalaus gydytojo patarimo, diagnozės ar gydymo. Šio straipsnio autorius ir leidėjas neatsako už bet kokį neigiamą poveikį ar pasekmes, atsiradusias dėl šiame straipsnyje aptartų pasiūlymų, preparatų ar procedūrų naudojimo.